Klachtenregeling
Stap 1 - In gesprek gaan
Bespreek het zo snel mogelijk met de persoon in kwestie en/of met de coördinator van de SchuldHulpMaatje-locatie waar die persoon bij hoort. Een overzicht van alle locaties en hun contactgegevens vind je op de pagina Locaties.Stap 2 - Contact opnemen met de lokale klachtenfunctionaris
Heeft een gesprek niets opgelost of bespreek je het liever niet met deze persoon of personen? Dan kun je een formele klacht indienen bij het bestuur van de SchuldHulpMaatje-locatie, t.a.v. de klachtenfunctionaris. Een overzicht van alle locaties en hun contactgegevens vind je op de pagina Locaties. Dien je klacht schriftelijk in en vermeld:- je naam, adres en telefoonnummer;
- de dagtekening;
- tegen wie de klacht is gericht;
- een omschrijving van het gedrag waar je een klacht over indient en wanneer dat plaatsvond.
Stap 3 - Klachtencommissie
Kom je er samen niet uit? Je kunt je klacht dan doorsturen naar de klachtencommissie: klachtencommissie@schuldhulpmaatje.nl. De klachtencommissie bestaat uit 5 leden die benoemd zijn door het landelijk bestuur van de Vereniging SchuldHulpMaatje Nederland.Bij grensoverschrijdend gedrag
Gaat je klacht over grensoverschrijdend gedrag, zoals machtsmisbruik, financiële uitbuiting, discriminatie, racisme of seksuele intimidatie? De SchuldHulpMaatje-locatie geeft je klacht dan door aan de landelijke onafhankelijke externe klachtencommissie (artikel 2 van de klachtenregeling). Bij grensoverschrijdend gedrag kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de externe en onafhankelijke klachtencommissie (zie hierboven bij stap 3) of de externe en onafhankelijke vertrouwenspersoon:Lenny van den Brink
e-mail: info@lennyvandenbrink.nl
telefoon: 06 2141 9607
Zie voor meer informatie www.lennyvandenbrink.nl