klachtenregeling

Samen lukt ’t, dat is waarin wij geloven bij SchuldHulpMaatje. Wij gaan respectvol, eerlijk en positief met elkaar om. We vinden het namelijk belangrijk dat je je bij ons veilig voelt.

Ben je niet tevreden over hoe iemand van SchuldHulpMaatje met je omgaat? Bespreek het dan zo snel mogelijk met de persoon in kwestie en/of met de coördinator van de betreffende SchuldHulpMaatje-locatie. Een overzicht van alle locaties en hun contactgegevens vind je op de pagina Locaties.

Klacht indienen bij SchuldHulpMaatje-locatie

Heeft een gesprek niets opgelost of bespreek je het liever niet met deze persoon of personen? Dan kun je een formele klacht indienen bij het bestuur van de SchuldHulpMaatje-locatie. Doe dat schriftelijk en vermeld:

  • je naam, adres en telefoonnummer;
  • de dagtekening;
  • tegen wie de klacht is gericht;
  • een omschrijving van het gedrag waar je een klacht over indient en wanneer dat plaatsvond.

Grensoverschrijdend gedrag

Gaat je klacht over grensoverschrijdend gedrag, zoals machtsmisbruik, financiële uitbuiting, discriminatie, racisme of seksuele intimidatie? De SchuldHulpMaatje-locatie geeft je klacht dan door aan de landelijke onafhankelijke klachtencommissie.

Je kunt bij grensoverschrijdend gedrag ook rechtstreeks contact opnemen met de klachtencommissie of de onafhankelijke vertrouwenspersoon:

Vertrouwenspersoon

Lenny van den Brink
e-mail: info@lennyvandenbrink.nl
telefoon: 06 2141 9607
Zie voor meer informatie www.lennyvandenbrink.nl.

Klachtencommissie

Je kunt je klacht sturen naar klachtencommissie@schuldhulpmaatje.nl.

De klachtencommissie wordt momenteel samengesteld en zal binnen enkele weken worden benoemd door het landelijke bestuur van de Vereniging SchuldHulpMaatje Nederland.

Klachtenregeling van SchuldHulpMaatje

Klachten worden afgehandeld volgens de klachtenregeling van SchuldHulpMaatje.