klachtenregeling

Samen lukt ’t, dat is waarin wij geloven bij SchuldHulpMaatje. Wij gaan respectvol, eerlijk en positief met elkaar om. We vinden het namelijk belangrijk dat je je bij ons veilig voelt.

Ben je niet tevreden over hoe iemand van SchuldHulpMaatje met je omgaat? Bespreek het dan zo snel mogelijk met de persoon in kwestie en/of met de coördinator van de betreffende SchuldHulpMaatje-locatie. Een overzicht van alle locaties en hun contactgegevens vind je op de pagina Locaties.

Klacht indienen

Heeft een gesprek niets opgelost of bespreek je het liever niet met deze persoon of personen? Dan kun je een formele klacht indienen bij het bestuur van de SchuldHulpMaatje-locatie. Doe dat schriftelijk en vermeld:

  • je naam en adres;
  • de dagtekening;
  • een omschrijving van het gedrag waar je een klacht over indient en wanneer dat plaatsvond;
  • eventuele bewijsstukken.

Grensoverschrijdend gedrag

Gaat je klacht over grensoverschrijdend gedrag, zoals machtsmisbruik, financiële uitbuiting, discriminatie, racisme of seksuele intimidatie? Of ben je niet tevreden over hoe de SchuldHulpMaatje-locatie je klacht heeft opgelost? Neem dan contact op met het Landelijk Servicepunt: bel 071 – 2000 100 of mail vereniging@schuldhulpmaatje.nl.